بررسی مزایا و معایب سینک گرانیتی

آشنایی با مزایا و معایب سینک گرانیتی
سینک ها معمولا جز وسایل پرکاربرد در آشپزخانه می باشند که در طول شبانه روز با آن ها سروکار داریم بنابراین آشنایی با مزایا و معایب این محصولات می تواند کمک بزرگی به ما در انتخاب بهتر این سینک ها کند. سینک گرانیتی نیز مانند هر محصولی دارای معایب و مزایایی است که در ادامه به بررسی مزایا و معایب این محصول خواهیم پرداخت.
همان طور که می دانیم جنس این سینک ها از پودر سنگ گرانیت و رزین است و به همین دلیل یکی از مزیت های اصلی این محصولات مقاومت بالای آن ها می باشند که در برابر ضربه و یا برخورد ظروف با سینک دچار شکستگی و یا ضرب دیدگی نمی گردند و از استحکام بالایی برخوردار هستند.
قابلیت تحمل حرارت بالا از دیگر مزیت های این سینک ها می باشد که در اثر برخورد با حرارت دچار هیچ گونه مشکل و یا تغییر رنگ نمی شوند و این محصول می تواند تا دمای حدود 280 درجه سانتی گراد را تحمل کند. البته بهتر است برای طول عمر بیشتر این محصول از قرار دادن ظروف خیلی داغ بر روی آن خودداری شود.
سینک های گرانیتی معمولا ضد خط و خش می باشند و این مزیت در ماندگاری و زیبایی آن ها بسیار تاثیرگذار است. معمولا سینک های با کیفیت در اثر برخورد با اجسام نوک تیز بسیار مقاوم می باشند و دچار خراشیدگی نمی گردند.
تنوع در رنگ این نوع سینک ها از دیگر مزیت های این محصول است که در رنگ های مختلف تولید و به بازار عرضه می شوند و به راحتی می توان رنگ آن را با دکوراسیون آشپزخانه ست کرد و زیبایی خاصی به آشپزخانه خود بخشید.
سینک گرانیتی در واقع ضد لکه می باشد و معمولا رد لکه های آب بر روی آن باقی نمی ماند و در صورت ایجاد لکه به راحتی قابل تمیز کردن است و به هیچ ماده شوینده ای نیاز نیست.
سینک گرانیتی
                                سینک گرانیتی
از دیگر مزیت این محصول بهداشتی بودن آن است که معمولا این سینک ها از مواد آنتی باکتریال و ضد میکروبی ساخته شده اند و این مواد باعث می شود که هیچ گونه باکتری و یا میکروبی در سینک رشد نکند. علاوه بر این از آنجایی که این سینک ها با فشار بالا ساخته می شوند پس هیچ گونه فضای خالی برای رشد باکتری وجود ندارد.
معایب سینک های گرانیتی
سینک گرانیتی با وجود تمام مزایایی که دارد ممکن است دارای معایبی نیز  باشد که این معایب عبارت هستند از:
این سینک ها از آنجایی که از سنگ گرانیت ساخته می شوند پس دارای سختی زیادی می باشند و در اثر برخورد شدید ظروف چینی با این سینک ها ممکن است ظرف ها دچار شکستن شوند. البته باید به این نکته توجه داشت که ظروف شکستنی در اثر برخورد با هر جسمی ممکن است دچار شکستن شوند پس این عیب بزرگی برای این محصول نمی تواند باشد.
وزن زیاد و سنگین این سینک ها از دیگر معایب این محصول است که کار نصب آن را مشکل ساخته است و برای نصب آن باید از افراد با تجربه و کاربلد کمک گرفت و معمولا با توجه به این موارد هزینه نصب این سینک ها بیشتر خواهد بود.
مزایا و معایب سینک گرانیتی
                                     سینک گرانیتی

 
هادی تاری