بررسی معیار های مهم و مقایسه سینک گرانیتی با سینک استیل

مقایسه سینک گرانیتی با سینک استیل
سینک ها معمولا در دسته وسیله های پرکاربرد آشپزخانه قرار دارند که دائم با آن ها سروکار داریم بنابراین کیفیت و زیبایی این محصولات از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند و علاوه بر این که باید طول عمر خوبی داشته باشند در زیبایی آشپزخانه نیز بسیار تاثیرگذار هستند. پس در ادامه قصد داریم به بررسی و مقایسه سینک گرانیتی با سینک استیل بپردازیم تا به پاسخ این سوال که سینک استیل بهتر است یا گرانیتی پی ببریم.

برای مقایسه این دو محصول با هم در ابتدا بهتر است ویژگی های هر کدام را بررسی کرد و به معرفی هر کدام پرداخت و بعد آن ها را از تمامی جوانب با هم مقایسه کرد.

درباره سینک استیل باید گفت که همان طور از اسم آن مشخص است جنس آن از استیل ضدزنگ است تا در برابر رطوبت و آب دچار زنگ زدگی و یا پوسیدگی نگردد و معمولا از مقاومت خوبی نیز برخوردار می باشد. در مقابل سینک های گرانیتی قرار دارند که جز به روز ترین و مدرن ترین سینک ها به شمار می آیند و معمولا از ترکیب پودر سنگ گرانیت و رزین های اکریلیک ساخته و تولید می شوند و از کیفیت قابل قبولی برخوردار می باشند.
هر کدام از این سینک ها خوبی ها و بدی های مخصوص به خود را دارند که در ادامه به مقایسه این دو خواهیم پرداخت.

 
                 مقایسه سینک گرانیتی با سینک استیل

معیار های مهم برای مقایسه سینک استیل با گرانیتی

یکی از معیار مهم برای مقایسه، مقاومت سینک می باشد که با توجه به این که دائم با سینک سروکار داریم و ممکن است یک جسم سنگین در حال شستن ظرف با سینک برخورد کند و سینک دچار آسیب شود. معمولا در این صورت سینک های استیل ممکن است دچار سوراخ شدگی و یا کج شدن شوند ولی سینک گرانیتی از مقاومت بیشتری برخوردار است و دچار شکستگی و یا سوراخ شدگی نمی گردد.

تحمل گرما و دمای بالا از دیگر معیار های مهم برای تعیین کیفیت سینک است که معمولا هیچ یک از سینک ها دچار ذوب شدن و یا سوختگی نمی گردند و ممکن است فقط قسمتی از سینک تیره شود. اما در مقایسه این دو سینک با هم باید گفت که سینک های گرانیتی مقاومت بیشتری در برابر دمای بالا دارند.

ضد خط و خش بودن از دیگر مزیت ها برای سینک می باشد که سینک های استیل ممکن است با گذشت زمان دچار خط و خش شوند ولی سینک های گرانیتی دارای یک لایه محافظ است که در برابر خط و خش مقاوم می باشد و همیشه ظاهر زیبای خود را حفظ می کند.

رنگ بندی سینک ها نیز یکی دیگر از معیار های مهم است که نقش مهمی در زیبایی و دکوراسیون آشپزخانه دارد. سینک های استیل تک رنگ می باشند و در مقابل سینک های گرانیتی دارای رنگ بندی های متنوع می باشند و می توان آن را با دکوراسیون و رنگ آشپزخانه ست کرد.

ظاهر و شکل سینک یکی دیگر از مزیت های مهم است که در زیبایی نقش مهمی دارد سینک گرانیتی جز یکی از شیک ترین و لوکس ترین سینک ها می باشد که دارای ظاهری جذاب می باشد و زیبایی خاصی به آشپزخانه می دهد.
بنابراین طبق این مقایسه می توان گفت که مزیت سینک های گرانیتی نسبت به سینک های استیل بیشتر است.

                            مقایسه سینک گرانیتی با سینک استیل

 
هادی تاری